joi, 8 mai 2008

#12

Pe langa Atena - zone salbatice, ziua 3

Ziua de 28 aprilie am decis sa o petrecem in salbaticie asa ca dimineata am plecat sa vizitam Parcul National Parnitha.
Trupa noastra a crescu: Gabriela, mama ei si subsemnatul.
Prima impresie a fost de dezamagire din cauza peisajului... in incendiul din 2007 a ars aproximativ 60% din suprafata parcului. Pacat, pacat...
Un aspect:
Am mers pana mai sus de 1000 de metri dar cum acolo sus totul era ars am decis sa coboram mai jos si ne-am oprit undeva pe la 700 unde am parcurs o carare spre niste chei.

Alte impresii:
- totul este diferit de ce cunoasteam: flora/fauna
- desi nu exisa o administratie ca aici se vede mana omului, dar nu in sensul rau
- desi exista drumuri pana sus de tot nu stirbesc cu nimic din frumusetea locului
- curat
- peste tot unde exista vizibilitate/belvedere exista un loc de parcare curat...
- partea rea e ca nu se pot face niste fotografii de ansamblu prea bune apa fiind incarcata pana la refuz cu vapori

Flora si fauna:
- foarte frecventa este aceasta specie de Phlomis, probabil fruticosa- dar cele mai mari emotii le-am avut cand am vazut/gasit primele (de fapt primele au fost gasite de Gabriela) exemplare de Ophrys oestrifera (probabil)- si o alta orhidee Orchis quadripunctata- Ascalaphus ottomanus ??? (sper ca am determinat bine), un fel de amestec libelula-fluture-si mai stiu eu ce dihanie- si ultima imagine: un "gandac bijuterie" (jewel beetle) din genul Anthaxia, pentru numele intreg mai trebuie asteptatDupamasa am decis sa schimbam zona si am plecat spre Insula Salamina unde am ajuns impreuna cu masina trecand cu feribotul. A fost extrem de ieftin (fata de experienta din Romania -> Bulgaria), cca 6 euro in total (masina si 3 pasageri). Aici ne-am plimbat pe insula ajungand pana la localitatea Kanakia.
Tot aici am facut si plinul (am gasit combustibil mai ieftin) iar in statie am avut surpriza sa gasim un roman la lucru acolo (de la Resita).

Din nou aceleasi sosele perfecte agatate pe stiu unde si un peisaj incredibil.

Cateva imagini din zona:- aceasta insula era plina de pescarusi (Larus michahellis) din ce am putut vedea, de fapt e si singurul pescarus pe care l-am vazutPe plaja care se vede (din ultima fotografie) am adunat si primele scoici de la Marea Egee. :)
Iar in locul acela am facut fotografii la niste orhidee extraordinare (cel putin pentru mine), genul Serapias... probabil nu voi reusi sa ajung la nivel de specie (voi vedea).
Inapoi spre Atena... sfarsitul zilei 3, urmeaza vizitarea Acropolisului si din nou spre sud la mare. ;)

Niciun comentariu: