miercuri, 7 mai 2008

#10

Atena, ziua 1

Atena e fantastica, e uriasa, e pestrita, e civilizata, e salbatica.
Pe toate le gasesti acolo.

Cum spuneam in 26 aprilie a fost primul nostru contact cu Grecia, o vedeam...

Pentru aceasta zi ne-am decis sa vedem Gradinile Nationale.

Inainte de ajunge la aceste gradini ne-am oprit la Mormantul Soldatului Necunoscut. Aici paza ese facuta de doi soldati in costum militar national.

O fotografie de aici:

Am intrat in Gradinile Nationale de care am cam fost dezamagit. Multe plante acolo dar in majoritatea covarsitoare a cazurilor nici un fel de eticheta sau altele (poate ca sunt eu biolog si nu ma bucur daca nu am explicatii, poate ca inca eram si obositi si fara prea mult chef).

In mijlocul gradinii o mica gradina zoologica (????) gaini, rate, porumbei, pauni, capre... si alte jivine nu prea salbatice. Tot aici sunt cateva bazine betonate pline ochi de broaste testoase (inca nu stiu de care).

Impresii:
- ma repet... nu pierdeti timpul ca este scurt
- ese fain dar nu exceptional
- mai bine mergeti sa vedeti diferite coline din Atena, acolo veti gasi salbaticie

Cateva imagini de aici (daca stiti numele la ceva ce nu vedeti sa fie inca botezat nu ma supar daca il aflu si eu):

-intrarea:
- broaste testoase:- si un fluture sau molie (cum vreti voi) (daca stiti numele...)
- Acanthus mollis (cred) (despre) (ca o curiozitate click)
- o alta planta, nu stiu unde sa o pun, cred ca e naturalizata pe acolo (sau autohtona) pentru ca am gasit exemplare si in natura mai ales pe langa mare pe stanci (de obicei in culoare violeta)Dupa plimbarea prin Gradinile Nationale am decis sa mergem pe Colina Filopappos unde e mai multa salbaticie si de asemenea vedere spre Acropolis. Cateva fotografii facute de acolo spre Acropole si peste Atena/Pireu.De acolo de sus era interesant sa vezi cum din loc in loc se ridicau oaze de salbaticie.

Dupa plimbarea pe colina un ocol pe strazile inguste ale Atenei... sfarsitul primei zile

Niciun comentariu: